Kako svaka nova sezona sa sobom nosi neke nove trendove u vjenčanoj industriji, tako se i postepeno mijenja dob u kojoj se mladenci odlučuju na sklapanje brakova. Prisjeti se samo dobi u kojoj su tvoji roditelji te bake i djedovi stupali u brakove te dobi u kojoj to čine tvoje prijateljice .
Koja je prosječna dob ulaska u brakove?
Naime, prema podacima Državnog zavoda za statistiku, može se zaključiti da Hrvati sve kasnije ulaze u brak. Tako je prosječna dob ženika u 1970. godini iznosila 25,5, a nevjeste 21,6 godina, dok pak je u 2017. godini prosječna dob ulaska u brak za ženika iznosila 31,3, a za nevjeste 28,6 godina. Usporedivši navedene godine, vidljivo je da se prosječna dob ženika povećala za 5,5, a nevjeste za čak 7 godina. Kao razlog tome, Državni zavod za statistiku, navodi niz raznih gospodarskih i društvenih čimbenika, kao i želju za višim obrazovanjem te osamostaljivanjem, posebice kod pripadnica ženskog spola.
Financiraju li danas mladenci sami svadbu ili pak ju plaćanju njihovi roditelji?
Kako se današnji mladenci odlučuju na kasnije stupanje u brak, jasno je da u tim godinama imaju vlastita primanja pa time i većina njih sama plaća svadbene troškove. Kad smo već kod svadbenih troškova, vjerujemo da je mladencima jasno da oni mogu dosegnuti do vrtoglavih iznosa te da najviše svadbenog budžeta zapravo otpada na vjenčanu salu. Zbog toga smo i odlučile istražiti tržište pa u nastavku otkrivamo utječe li lokacija vjenčanja na cijenu vjenčanja.
Na kojim lokacijama su vjenčanja najskuplja?
Prema podacima Varazdinski.hr, prosječne cijene svadbenog menija u pojedinim gradovima iznose:
- Zagreb oko 380 kn
- Rijeka oko 350 kn
- Split oko 300 kn
- Varaždin oko 260 kn i
- Slavonija od 220 kn
Dakle, jasno je da su najskuplja vjenčanja u Zagrebu, no bez obzira na to ima načina za uštedu. Tako budući mladenci mogu samostalno izraditi mnoge stvari za svoje vjenčanje. Primjerice, revere, svadbenu tortu ako su vješti u pečenju, poklone za goste, natpise za svadbu, pozivnice, ukrase za stol.
U svakom slučaju vrijedi prošvrljati našim portalom koji vrvi dobrim idejama!
Izvor naslovne fotografije: Canva