Instagram, Pinterest, Facebook i YouTube samo su neki od društvenih medija koji su promijenili način na koji mladenke, djeveruše i mladoženje pretražuju ideje za planiranje vjenčanja. Naime, društvene se mreže više ne koriste samo radi zabave te komunikacije, već postaju glavnim kanalom za pretraživanje inspiracije za organizaciju vjenčanja iz snova.
Time su one postale od ključne važnosti u vjenčanoj industriji pa tako sve više organizatora vjenčanja svoju ponudu oblikuje upravo na temelju trendova postavljenih na društvenim mrežama .
Vizualno je postalo najvažnije
Vrlo je vjerojatno da danas nećeš vidjeti buduću mladenku s ogromnim svadbenim časopisom u ruci, već će umjesto toga ona biti „zalijepljena“ za mobitel, tablet ili laptop pregledavajući novosti na društvenim mrežama. U tome nema ništa loše, no naravno da postoji onaj ali…
Neosporiva je činjenica da nam je Internet uvelike olakšao pretraživanje onih stvari koje nas zanimaju. No nemoguće je ne primijetiti da su društveni mediji uzrokovali potpuno drugačiju percepciju planiranja vjenčanja čiji su temelji uglavnom u vizualnoj estetici.
Kako smo se nedavno našle u ulozi djeveruša iz prve ruke možemo potvrditi da su društvene mreže uistinu potresle vjenčanu industriju.
Naime, na istom vjenčanju, mladenka je inzistirala da podtanjuri u sali budu prozirni sa zlatnim rubom. Budući da su joj se jako svidjeli jednostavno ih je morala nabaviti čime je nekadašnju kreativnost i viziju zamijenila nekom tuđom idejom s društvenih mreža.
Instagram je revolucionarizirao način organizacije vjenčanja
Ove se promjene u marketinškim taktikama nisu dogodile preko noći. Naime, statistike o društvenim mrežama i utjecaj influencera pokazuju ogroman rast u svim područjima, tako da organizacija vjenčanja nije iznimka.
Prije desetak godina samo je nekolicina nama bliskih ljudi imala priliku vidjeti fotografije i videozapise s vjenčanja. No kako su društvene mreže stupile na scenu, mladenke su vrlo brzo izrekle sudbonosno „da“ online planiranju vjenčanja.
Najpopularniji način pretraživanja ideja i inspiracije preko Instagrama je pretraživanje hashtagova. Samo otvoriš Instagram, pretražiš hashtagove koji su povezani s vjenčanjem i voilà. Odvest će te do ideja te vodećih influencera koji su više nego spremni ponuditi svoje savjete i usluge.
Primjerice, upišeš li hashtag #wedding u pretraživač na Instagramu, pokupit ćeš inspiracije i inspiracije za svoje vjenčanje . Vjerovala ili ne, no ova se oznaka pojavljuje na čak 165 milijuna objava.
Društvene su mreže povećale troškove organizacije vjenčanja
Parovi nerijetko, zbog trendova prezentiranih putem društvenih medija, imaju velika očekivanja o tome kako bi dan njihovog vjenčanja trebao izgledati. Čak i ako su imali neku ideju o cvjetnim aranžmanima, vrlo lako mogu promijeniti mišljenje u korist neke skuplje opcije. Do ovoga često dolazi upravo nakon pretraživanja društvenih mreža, a razlog su algoritmi koji prepoznaju naše aktivnosti i izbacuju nam stranice i profile koji bi nas mogli zanimati.
Jedan od najraširenijih trendova u Hrvatskoj zasigurno je cvjetni zid kojeg su popularizirali Kanye West i Kim Kardashian na svom vjenčanju. Na bespućima Interneta postoji toliko puno slika cvjetnih zidova da su parovi počeli o njima razmišljati kao o rutinskim ukrasima. Nažalost,
takvo razmišljanje može stvoriti stres kod mladenaca koji žele „savršeno“ vjenčanje. Kao i odvajanje većeg budžeta od onog predviđenog, iako većina gostiju neće ni primijetiti sve te sitnice.
Zapravo, zbog društvenih se medija budući mladenci previše opterećuju detaljima kao da su zaboravili da je vjenčanje dan na kojem će se ljudi zabavljati. Bez obzira na to imali li cvjetni zid ili tanjure po želji.
Izvor naslovne fotografije: Unsplash.com