Danas vam predstavljamo Maju Bosanac, vlasnicu agencije EVENTFUL koja se bavi organizacijom održivih evenata u Hrvatskoj. Maja je završila diplomski studij Analize i poslovnog planiranja na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, nakon čega se zaputila u Englesku gdje je završila diplomski studij organizacije evenata – Global Meetings and Events Management.
Zašto vam to sve naglašavamo? Pa zato što se tamo Maja upoznala s opcijom organizacije evenata na ODRŽIV način. Kako sama kaže, odmah je znala da je to pravi put za nju.
Što je to održivi event i kako možete svoje vjenčanje pretvoriti u događaj koji je 100% nature friendly, ali zaista i mnogo drugih korisnih informacija, saznat ćete u današnjem razgovoru s Majom :).
Princeza: Draga Majo, odmah moramo napomenuti kako smo primijetile da ste velika kreativka :). “Advent na Zrinjevcu”, “Ledeni park”, “Rabac Open Air Festival”, otvaranje hotela Imperial na otoku Rabu, “The Art of Feminine Leadrship”, sve su to eventi, odnosno događaji u čijoj ste organizaciji sudjelovali. Koji Vam je event bio najdraži?
Maja Bosanac: Svi eventi u srcu svakog event managera zauzimaju posebno mjesto i da tražite bilo koga od nas da se odlučimo samo za jedan event, zasigurno bi bilo teško. Ono što svakako mogu reći da su mi nekako draži projekti koje osmišljavam za one klijente koji vide dodatnu vrijednost kod uključivanja održivosti u evente, ali i oni eventi koji sami po sebi čine razliku.
Princeza: Ponosna ste vlasnica prve agencije za održive evente u Hrvatskoj. Kako je nastao Eventful?
Maja Bosanac: Eventful je jedna priča koja ima svoj cilj i viziju koji su jasni i za koje se vjerujem kako će u budućnosti biti još i više prepoznati od strane javnosti i klijenata jer je zaista jedna kvalitetna i pozitivna priča koja može napraviti razliku.
Nakon povratka sa studija u Zagreb, odlučila sam učiniti promjenu i razliku u dosadašnjem poslovanju agencija. Zaposlila sam se u nekoliko agencija, te vidjela da nema sluha za promjenama. Mogu reći da me to rastužilo jer smatram kako se ponekad profit ne bi trebao gledati kao prvi cilj u poslovanju, pogotovo ne na štetu zajednice i okoliša.
Upravo iz tog razloga odlučila sam pokrenuti svoju priču kroz koju planiram i educirati druge organizatore kako da svoje evente naprave održivim, ali i na tržište plasirati certifikate u koje vjerujem i za koje se nadam da će barem malo potaknuti druge agencije da u samu organizaciju evenata ulože malo više razmišljanja, inovacija i kreativnosti kako bi u konačnici dobili bolji rezultat za klijenta, zajednicu ali i okoliš. Tu su, naravno, i organizatori vjenčanja.
Princeza: Koje konkretno usluge i proizvode Eventful nudi?
Maja Bosanac: Eventful prvenstveno nudi usluge organizacije održivih evenata. Uz to, sekundarne usluge su edukacije na području održivosti, konzultacije vezano uz certifikat za održivost evenata Green Leaf Excellence, dekoracija evenata, usluge konzultacije organizatorima vjenčanja i drugih evenata s područja održivosti evenata, edukacije povezane uz organizaciju evenata…
Princeza: Da morate izdvojiti 5 savjeta za uspješnu organizaciju eventa, u što naravno spadaju i vjenčanja, koji bi to savjeti bili?
Maja Bosanac: Kad razmišljamo o organizaciji evenata, mislim da svaki organizator ima one neke stvari koje je, na žalost, morao naučiti iz prve ruke jer su krenule po krivu. Sretan je onaj koji to nauči od drugih jer vidi tuđe greške. Ako moram izdvojiti samo 5 savjeta to bi svakako bili sljedeći:
- Uvijek sve provjeri, bez obzira što netko kaže da se ne brineš. Dva puta
- U budžetu uvijek ostavi jedan dio iznosa za nepredviđene okolnosti
- Uvijek imaj plan B, ali nadaj se da neće biti potreban
- Delegiraj zadatke jer zasigurno nećeš sve stići sam
- Sve piši crno na bijelo – svaki dogovor s klijentom, svaki sastanak, svaki follow up nakon sastanka. Tako neće biti prostora za „ja sam mislio…“ „nisam znao da će..“
Princeza: Mogu li mladenci uštedjeti na vjenčanju ako koriste Vaše proizvode/usluge? Zašto smatrate da bi mladenci trebali koristiti usluge organizacije vjenčanja kao održivog događaja?
Maja Bosanac: Tu bih se voljela osvrnuti na usluge organizacije vjenčanja ali i drugih evenata. Svatko tko uzme organizatora ne smije na to razmišljati kao o trošku. Organizatori su tu da vam pomognu, odrade stvari koje vi sami na taj dan ne bi stigli (nemojmo se zavaravati, takvih stvari će biti), da vam skrenu pažnju na bitne stvari kojih se vi možda ne bi sami sjetili.
Organizatori se bave tim poslom i imaju iskustvo koje treba cijeniti. I mi organizatori smo samo ljudi, i nekad naučimo na jednom eventu nešto što prije nismo znali. Zanat se brusi godinama. Upravo iz tog razloga, na organizatore treba gledati kao na profesionalce iz svog područja koji su tu da vam olakšaju i pomognu vam na jedan od najbitnijih dana u životu.
Što se ušteda tiče, moje iskustvo je pokazalo da ljudi koji se ne bave određenim poslom ili nisu u određenoj branši, obično imaju lošiju predodžbu cijena i stvari kakve one trebaju biti. Upravo u tom segmentu organizator štedi za mladence. Oni znaju gdje koju stvar nabaviti i koliko ona može koštati.
Princeza: Kako domaće agencije za organizaciju vjenčanja, ali i potencijalni klijenti, reagiraju na organizaciju vjenčanja kao održivog eventa?
Maja Bosanac: Kroz dosadašnje iskustvo mislim da je najjednostavnije reći sljedeće – održivost je vani standard, dok kod nas je još uvijek iznimka. Upravo zbog toga sam se odvažila pokrenuti cijeli ovaj projekt i posao – da pokažem da i kod nas to može biti standard, nemamo zapreke i opravdanja osim u glavama.
Prvenstveno moramo promijeniti mindset klijenata koji će takve evente tražiti, ali paralelno mijenjati i mindset organizatora koji će takve usluge sve više nuditi jer ako mi sami klijentima ne pokažemo što se može i na koji način, oni sami ponekad i neće zatražiti ili znati da se može.
Hvala Maja na intervjuu i neka Vam je sa srećom 🙂